تاثیر SVG در سئو

آیا SVG برای سئو خوب است یا خیر ؟

گوگل در مورد تاثیر SVG بر سئو اشاره ی مستقیم و دقیقی نکرده است اما ما در این مقاله می خواهیم راجع به ویژگی های استفاده از SVG بپردازیم و بعد از خواندن مقاله تصمیم گیری را بر عهده ی خودتان می گذاریم که آیا svg برای سئو و سایت شما خوب است یا خیر؟

همانطور که قبلا در مورد بهینه سازی تصاویر وب سایت و الگوریتم های گوگل صحبت کرده بودیم، شما می دانید که اگر تصاویر سایتتان سریع تر لود شوند تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما دارد .قطعا اکثر کاربران شما صبور نبوده و دوست ندارند که زمان طولانی را برای باز شدن صفحه ی سایت و تصاویر شما بگذرانند، و یا اینکه دوست ندارند که تصاویری با کیفیت بسیار پایین را در سایتتان مشاهده نمایند.

SVG مخفف Scalable Vector Graphicsاست. از بارزترین مشخصات SVG می توان به کیفیت آن اشاره کرد که با زوم و resize کردن کیفیت آن تغییر نمی کند و پایین نمی آید. دلیل این موضوع این است که تصاویر SVG به صورت برداری ذخیره می شوند، یعنی به جای اینکه نقاط تصویر بر روی کامپیوتر به صورت پیکسلی ذخیره شوند، محتوای تصویر با استفاده از فرمول های ریاضی و هندسی ذخیره می شوند و به همین دلیل هم حجم تصاویر بسیار کم خواهد بود و هم اینکه با بزرگ و کوچکتر شدن تصویر کیفیت آن تغییر نمی کند .

ادامه نوشته

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

امروزه روش های تبلیغات اینترنتی تغییر کرده اند و روش های قدیمی کم کم منسوخ شده و روش های جدید جایگزین آن ها شده اند. ایمیل مارکتینگ هم یکی از آن هاست.

ایمیل مارکتینگ یکی بهترین، قدرتمند ترین، به صرفه ترین، هدمندترین ابزارهای بازاریابی در دنیای اینترنت است.

بازاریابی ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمند ترین و در عین حال درک نشده ترین ابزارهای دنیای بازاریابی است. تقریبا تمام تولید کننده گان و مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند. چه ایمیل معمولی باشد چه ایمیل تجاری. با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و اشخاص از این سیستم استفاده می کنند ولی تعداد کمی از آن ها قادر به درک صحیح بازاریابی ایمیل هستند.

قبل از بررسی ویژگی های ایمیل مارکتینگ بهتر است فرق بین بازاریابی ایمیلی و ارسال هرزنامه را بدانید.

بازاریابی ایمیلی و ارسال هرزنامه

بازاریابی ایمیلی مبتنی بر اجازه هیچگاه هرزنامه نیست. تنها تفاوت این دو در نحوه ی دریافت آن است. ایمیل تجاری در پاسخ به یک درخواست مشخص ارسال می گردد و برای ارسال آن ایمیل صراحتا مجوز صادر شده است لذا هرزنامه نیست. ولی هرزنامه بدون اجازه و اطلاع مخاطب برای او ارسال می شود. زمانی که کسی داوطلبانه درخواست دریافت ایمیل از شخص یا شرکتی را دارد در واقع می گوید بله من به شما اجازه می دهم و تمایل دارم حرف ها و پیشنهاد های شما را دریافت کنم.

ویژگی هایی که ایمیل مارکتینگ را منحصر به فرد کرده است:


1. ایمیل مارکتینگ به صرفه است.
اگر بودجه زیادی ندارید اما می خواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید می توانید. چه در ماه 20 هزار تومان هزینه کنید چه 2 میلیون تومان در هر صورت می توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید و موقعیت خود را بسنجید. البته آگاهی از نتایج ایمیل مارکتینگ می تواند افزایش بودجه شما را تضمین کند. برای شروع راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ خود نیازی نیست هزینه ای کنید. بسیاری از شرکت ها هستند که برای شروع به شما تعدادی مخاطب رایگان می دهند. سایت های میلرلایت و میل چیمپ از آن دسته سایت ها هستند که با عضویت در این سایت ها می توانید تعداد محدودی ایمیل رایگان برای اعضای خود ارسال کنید. با جست و جو در گوگل می توانید تعداد زیادی از این سایت ها را پیدا کنید.

 

2. بیش از آن چیزی که سرمایه گذاری می کنید برمی گردد.
تحقیقات نشان داده است به ازای هر یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ می توانید انتظار بازگشت حدود 46 دلار را داشته باشید. بازاریابی ایمیل نسبت به دیگر روش های بازاریابی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. همان طور که اشاره شد برای شروع ایمیل مارکتینگ نیازی به سرمایه گذاری چند صد میلیونی نیست و می توانید با یک برنامه بسیار ساده آن را راه اندازی کنید و به مرور آن را توسعه دهید.

 

3. هرکسی می تواند از ایمیل مارکتینگ سود ببرد.
مزیت دیگر ایمیل مارکتینگ چند منظوره بودن آن است هزینه پایین و فراگیر بودن ایمیل آن را تقریبا برای هر شخص یا شرکتی دست یافتنی کرده است. من فکر می کنم چه یک تجارت کوچک داشته باشید چه جز بهترین شرکت ها باشید می توانید به یک اندازه از مزایای آن سود ببرید. ممکن است بعضی از شرکت ها نتوانند از عهده راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی پر هزینه بر آیند اما همه می توانند با برنامه ریزی روی یک ایمیل مارکتینگ دقیق سرمایه گذاری کنند.

 

4. قابل اندازه گیری است.
آیا دوست دارید بدانید در ماه گذشته که در فلان مجله تبلیغ کرده این چند نفر تبلیغ شما را دیده اند و آیا نسبت به آن واکنشی نشان داده اند؟ آیا واقعا می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید؟ ایمیل مارکتینگ ابزاری است که شما می توانید تعداد مخاطبانی که تبلیغ شما را دیده اند و آیا از آن رضایت داشته اند را شناسایی کنید. شما با ایمیل مارکتینگ می توانید کمپین های ارسالی خود را کاملا مورد بررسی قرار دهید و در دفعات بعد موارد اصلاحی که باعث رشد کسب و کار شما می شود را پیاده سازی کنید.

 

5.بسیار هدفمند است.
اگر اطلاعاتی از قبیل سن، جنس و علایق مخاطبان خود بدست آورید همه چیز رای برای ایجاد کمپین هدفمند ایمیل خود محیا کرده اید. شما می توانید پیام ها یا محصولات مرتبط با آن ها را برایشان ارسال کنید به این ترتیب هر مخاطب ایمیلی بر اساس نیاز خود دریافت می کند و شما نیز آگاهی بیشتری از واکنش مخاطبین خود بدست می آورید. به این ترتیب می توانید ایمیل هایی به صورت کاملا هدفمند ارسال کنید.

به طور مثال شما می توانید با راه اندازی نظر سنجی در سایت خود اطلاعات زیادی از مخاطبین خود دریافت کنید.

منبع: همیاروب

4 قدم موثر در سئو سایت دروپال

یکی از سیستم های مدیریت محتوای قدرت مند و محبوب دروپال می باشد، همان طور که می دانید drupal به دلیل امکانات بسیاری که در اختیار کاربر قرار می دهد از یک CMS معمولی فراتر رفته و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود. امروز در سری مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ به شما 4 مرحله سئو سایت دروپالی را آموزش می دهیم. هر مدیر وب سایت، بازاریاب و یا صاحب سایتی باید اهمیت زیادی به اعمال تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو دهد. خوشبختانه چند ابزار عالی در دروپال برای کمک به صاحبان وب سایت های دروپالی در مدیریت آن وجود دارد. این آموزش برای کاربرانی که با دروپال و ابزار های آن آشنایی دارند مفید است و توضیح می دهد که چگونه با استفاده از ماژول های مرتبط به سئوو سایت شروع به بهینه سازی سایت خود کنند.

قدم اول: آدرس ها


با فعال کردن پاکسازی آدرس ها در تنظیمات سیستم شروع کنید.
دروپال به طور پیش فرض به همه آدرس ها یک آیدی اختصاص می دهد به جای یک نشانی قابل خواندن، مانند: pol.marketing/q?node/25” . با فعال کردن پاکسازی آدرس ها آدرس شما به pol.marketing/node/25 تبدیل خواهد شد.

ادامه نوشته

نقش ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

آیا می دانید در فرآیند بازاریابی اینترنتی چگونه ایمیل هایتان را به ایمیل های مشتری پسند با بهره وری بیشتر تبدیل کنید؟ زمانی ایمیل مارکتینگ می تواند یک ابزار بازاریابی اینترنتی خوب برای هر کسب و کاری باشد که، تلفیقی از جذابیت،کم یا بدون هزینه بودن و نفوذ عمیق باشد. این مدل بازاریابی اینترنتی اگر به روش درست به کار گرفته نشود می تواند باعث شکست شود.

مشتری های فعلی و بالقوه شما به دلایل مختلفی ایمیل شما را می خوانند. ایمیل های خوانده نشده ایمیل های تلف شده هستند و ایمیل های تلف شده موقعیت های از دست رفته ...

در این جا ما به شما چند نکته سریع را متذکر می شویم تا مطمئن شوید ایمیل های موفق و در نتیجه بازاریابی اینترنتی موثری خواهید داشت.

-- ایمیل هایی با اهداف مشخص ارسال کنید

وقتی چیزی برای گفتن ندارید بهتر است ساکت بمانید. هیچ وقت به مشتریان ایمیل نزنید مگر این که هدف و دلیل مشخص و مطمئنی برای آن داشته باشید. ایمیل مشتری شما باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال می تواند اطلاع رسانی، سرگرمی، تفسیر، اخبار و یا آخرین تغییرات کسب و کار شما باشد.

مشتری ها زمان محدود دارند و همچنین صبر محدود، برای ایمیل هایی که وقت آنان را تلف می کند.

ارسال ایمیل های غیر ضروری، بی محتوا و غیر جذاب مطمئنا شما را به لیست اسپم (Spam) و مزاحمین هدایت خواهد کرد.

--از موضوعات تاثیر گذار استفاده کنید

قسمت موضوع ایمیل می بایست کوتاه، دقیق و در عین حال جذاب باشد. موضوع ایمیل شما اولین و آخرین شانس شما برای جلب توجه مشتری و موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.

اگر نتوانید مشتری را جذب کنید، ایمیل های شما پیش از خوانده شدن حذف می شوند. مشتریان را با یک موضوع که برایشان جذاب است یا باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود جذب کنید. همین طور حواستان به وعده هایی که در موضوع ایمیل می دهید باشد. نباید بیشتر از آن چیزی باشد که داخل ایمیل است یا از موضوعی استفاده شود که به احتمال زیاد اسپم یا فیلتر می شود.

--خلاصه و مفید بنویسید

مشتری شما زمان و صبر محدودی برای ایمیل های تبلیغاتی دارد. ایمیل هایتان را طوری بنویسید که مشتری مفهوم کلام را در 5 ثانیه یا کمتر متوجه شود. اگر نمی توانید این ارتباط را برقرار کنید ایمیل را بازنویسی کنید.

--ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید

بگذارید که مشتریانتان احساس خاص بودن کنند. ایمیل را مستقیما به شخص ارجاع دهید.
برای مثال اسم کوچک مشتری را در پیام بیاورید یا یک چیز خاص، مثل پیشنهاد خاص فروش. پیام را جدی بفرستید طوری که نشان دهنده مهم بودن آن ها برای کسب و کار شما باشد. این کار می تواند راه خوبی باشد برای به دست آوردن حسن نظر مشتریان، افزایش فروش شما و پیشرفت در بازاریابی اینترنتی.

--با یک سوال تمام کنید

با مشتریان خود گفت و گو داشته باشید. نه یک مکالمه یک طرفه ! به این معنا که به جای ارسال ایمیل هایی که فقط خوانده شوند، تشویقشان کنید ایمیلهایتان را با سوال هایی که می خواهید بازخوردشان را بدانید جواب بدهند. این باعث می شود که مشتریان شما یک ارتباط دو طرفه با شرکت شما داشته باشند. این ارتباط باعث به وجود آمدن اعتماد و این اعتماد منجر به رشد در بازاریابی اینترنتی می شود.

-- از زبان ساده استفاده کنید

هیچ کس از محتوای خشک و اداری لذت نمی برد. وقتی ایمیل می زنید به جای لحن رسمی و اداری از جملات محاوره ای استفاده کنید. مشتری شما باید احساس راحتی کند و شما زمانی می توانید به این هدف دست یابید که با زبان ساده به آن ها ایمیل ارسال کنید (وقتی ایمیل می زنید از همان زبانی استفاده کنید که با آن ها صحبت می کنید).

منبع: Marketingininternet

افزایش سریع لینک بیلدینگ سایت

یکی از رایج ترین موضوعاتی که سئوکار ان هنگام ارائه برنامه خود به مشتریان با آن روبرو می شوند، درخواست کمک آنها مبنی برا ساخت لینک است. آنها عمدتا اعلام می کنند که وقت ندارند و از سئو کار در خواست می کنند تا به هر نحوی این کار انجام داده و فقط به صورت ماهانه گزارشش را برای آنها ارسال کنند، آنها عاجزانه عنوان می کنند که نمی خواهند خیلی درگیر بحث لینک سازی شوند.

با این روش به مشکل بزرگی برخواهید خورد: بله می شود پیمانکار به هر نحوی این کار را انجام دهد و به صورت ماهانه به کارفرما گزارش دهد و برای خیلی ها هم ممکن این کار خیلی خوب باشد. اما تک تک این کارفرمایان، افراد دیگری دارند که تمام کارها را برایشان انجام می دهد، کارهایی که شخص پیمانکار نیز خود می تواند آنها را انجام بدهد. به عبارت دیگر یا این افرادی که کار به آنها واگذار شده بسیار حرفه ای هستند یا خود کارفرما از دانش و سواد بالایی برخوردار است.

لینک سازی می تواند در یک حباب وجود داشته و در عین حال جوابگو نیز باشد. اما تا زمانی که خود کارفرما در این موضوع دخالت نکند به هیچ وجه نمی توان به حداکثر میزان موفقیت رسید.

ادامه نوشته

۱۰ ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی

اگر به کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار علاقمندید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا نگران بودجه اولیه آن هستید، کسب و کارهای اینترنتی گزینه‌ی خوبی برای شروع هستند. هزینه‌های راه‌اندازی اینگونه کسب و کارها به نسبت کم و دامنه‌ی کسب و کارهایی که می‌توانید راه‌اندازی کنید وسیع است. در این مطلب ۱۰ ایده برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به علاقمندان کارآفرینی ارائه شده‌است:

ادامه نوشته

با مدل های کسب و کار اینترنتی بیشتر آشنا شوید

امروزه کسب و کارهای زیادی در اینترنت راه اندازی شده اند و در حال حاضر مدل های زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند. مثلا فروشگاه های اینترنتی معروفی که هم اکنون فروش های میلیاردی دارند و اکثر مردم روزانه از آن ها خرید می کنند یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی است. یعنی فروش مستقیم کالا. در این مقاله قصد دارم انواع مدل های کسب و کار اینترنتی را به شما معرفی کنم تا بتوانید با مدل کسب و کاری خود بیشتر آشنا شوید تا بتوانید راحت تر از آن کسب درآمد داشته باشید.

همانطور که می دانید کسب و کارهای اینترنتی مدل های زیادی دارند. از فروشگاه های اینترنتی که کالا می فروشند بگیرید تا اپلکیشن های موبایلی خدمات رسانی. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی هم هستند که از چندین مدل از کسب و کار اینترنتی در کسب و کار خود استفاده می کنند که این بستگی به خلاقیت کار آفرینی دارد که آن کسب و کار را راه اندازی می کند. در ادامه این مقاله شما را با انواع مدل های کسب و کار اینترنتی آشنا می کنم.

1.فروش کالا :

فروش مستقیم کالا : 

در این مدل از کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر مستقیما به کاربران فروخته می شود. در این مدل همه چیز دست خودتان است و خودتان عامل فروش هستید.

مثال : سایت دیجی کالا

ادامه نوشته

سئو داخلی - 8 تکنیک اثر بخش در on page seo

سئوداخلی چیست؟ چرا طراحان کمتر به سئو داخلی سایت خود توجه می کنند؟ آیا واقعا سئو داخلی در افزایش رتبه سایت اثر دارد؟

سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

همانطور که می دانید، سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند.

در این مقاله می خواهیم 8 تکنیک سئو داخلی که هر طراحی باید در اولین مرحله به آن ها دقت داشته باشد را بیان کنیم. همانطور که گفتیم سئو داخلی بیشتر مربوط به کدنویسی مطالب می باشد.

ادامه نوشته

کسب درامد از شبکه های اجتماعی

در حال حاضر یکی از بهترین ابزارهای رایگان در سراسر دنیا برای شروع کسب و کار اینترنتی و گسترش بزینس شبکه های اجتماعی هستند.شبکه های اجتماعی که از حدود ۱۵ سال پیش وارد دنیای اینترنت شدند و امروزه جزء لاینفک این دنیا محسوب می شوند.

 شما چقدر از این ابزار برای گسترش کسب و کارتان بهره برده اید؟درادامه با سایت عرفانی زاده همرا باشید تا به شما بگویم چگونه با پیاده سازی یک استراتژی منسجم می توانید از این ابزارهای رایگان درآمد کسب کنید.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی :

در حال حاضر فیسبوک قدرتمند ترین شبکه اجتماعی در دنیا محسوب می شود بعد از ان توئیتر،گوگل پلاس،اینستاگرام،لینکدین،پینترست،تامبلر و فلیکرو ….البته این شبکه های اجتماعی در دنیا جز اولین ها هستند اما در ایران نوع شبکه های اجتماعی کمی متفاوت تر است.اولین و بزرگترین شبکه اجتماعی در ایران در حال حاضر اینستاگرام می باشد.البته این شبکه اجتماعی وابستگی زیادی به گوشی های هوشمند دارد و امکانات وب آن محدود می باشد.سهام این اپلیکیشن در حال حاضر متعلق به شرکت فیسبوک می باشد و در واقع از آن می توان به عنوان اپلیکیشن فیسبوک نیز نام برد.

شبکه اجتماعی بعدی که در کشور ما بیشترین کاربر را دارد فیسبوک است.بعد از آن گوگل پلاس بیشترین محبوبیت را دارد و توئیتر در رتبه بعدی قرار می گیرد.همچنین به تازگی لینکدین هم تواسته در بین کاربرهای ایرانی جای خود را باز کند.

نکته قابل توجه این است که همه این شبکه های اجتماعی به غیر از اینستاگرام و لینکدین مسدود می باشند که باز هم مخاطبان بی شماری با توجه به این محدودیت از آن استفاده می کنند.شما دراینستاگرام به راحتی می توانید به اکانت فیسبوک و توئیتر خود نیز وصل شوید و پست های خود را همزمان در این شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

از جمله ابزارهای اجتماعی دیگری که بازدید کننده زیادی در سراسر ایران و جهان دارند سایت یوتیوب می باشد.در واقع یوتیوب یک رسانه بین المللی است.این سایت که یک سایت اشتراک ویدئویی است کلیه ابزارهای آن رایگان است و توانسته است میلونها عضو در سراسر جهان داشته باشد.شما می توانید ویدئوهای خود را در این سایت به اشتراک بگذارید تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

نسخه فارسی و ایرانی یوتیوب که بسیار هم محبوب بوده و بازدید کننده خوبی دارد سایت آپارات می باشد.این سایت هم به شما امکان آپلود انواع ویدئو را می دهد.شما می توانید به راحتی ویدئوهای خود را روی این سایت آپلود کنید و لینک آن را برای دیگران بفرستید.فیلیمو و نماشا نیز از دیگر رسانه های اجتماعی رایگانی هستند که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که در ایران خیلی محبوبیت دارد و میتوانید کسب و کارتان را در قالب آن قرار دهید اپلیکیشن تلگرام می باشد.این اپلیکیشن امروز کاملا جای خود را به سیستم های پیام رسان سابق از جمله SMS داده است و امروز بیش از ۸۰ درصد کاربران ایرانی از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

 

ادامه نوشته

۱۰ اشتباه بزرگ سئو و بهینه سازی وب سایت که باید اجتناب کرد!

آیا می دانید مهمترین اشتباهاتی که در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می تواند اتفاق بیافتد چه مواردی هستند؟!
موقعی که یک وبمستر یک سایت می سازد اغلب به این فکر می‌کند که چطور برای کسب رتبه بهتر آن را طراحی کند، ولی فراموش می کند که بهترین تمرینات سئو را باید برای داشتن ساختار بهتر سایت بایدانجام داد.
اگر شما قصد دارید یک سایت راه اندازی کنید باید مواظب باشید که این اشتباهات را انجام ندهید تا دچار جریمه آپدیت پنگوئن گوگل نشوید.
در اینجا ۱۰ تا از مهمترین اشتباهاتی که در سئو اتفاق می‌افتد اشاره شده است.

ادامه نوشته

ارزان ترین روش بازاریابی اینترنتی

این روزها کسب و کارهای زیادی دنبال روش های بازاریابی کم هزینه و ارزون می گردن. اینترنت هم مکانی بسیار مناسب برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و متوسط است تا با صرف هزینه های کمتر نسبت به تبلیغات محیطی و سنتی بتونن خودشون رو معرفی کنن. این مدل تبلیغات شانس رقابت رو برای اون ها در مقابل کسب و کارهای قدرتمندتر و بزرگ تر بیشتر می کنه. این تبلیغات اگه صحیح انجام بشه به خاطر گسترش استفاده از اینترنت بین مردم می تونه تاثیر بسیار زیادی توی معرفی برند داشته باشه. ما در این مقاله قصد داریم روش های موجود رو واستون توضیح بدیم و بهترین اون ها رو انتخاب کنیم.

سئو و بهینه سازی موتور جست و جو :

روش بهینه سازی سایت ها و سئوی اون ها برای بهتر دیده شدن در جست و جوی گوگل به عنوان بهترین روش بازاریابی آنلاین بین وب مسترها بسیار داغ شده است و رقابت زیادی بین سایت ها در جهت رتبه ی اول بودن وجود داره. این کار با اینکه در طولانی مدت جواب میده اما برای اومدن در صفحه ی اول کمترین هزینه رو پرداخت خواهید کرد.
تغییر تگ های عنوان و سر تیترها بسته به پیچیدگی کسب و کار شما سریع و راحت اتفاق می افته؛ از ابزار کلمه ی کلیدی گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی می تونید استفاده کنید.
به طور کلی هر کسی که مفاهیم بازاریابی اینترنتی رو به طور جدی پیگیری کنه، اهمیت سئو و بهینه سازی موتور جست و جو رو بهتر درک خواهد کرد. همونطور که گفتیم این روش یکی از راه های ارزون در مقایسه با روش های دیگه است حتی شاید کم دردسر تر هم باشه، به طور مثال دارکوب بخش سئوی سایت مشتری های خود رو در دست می گیره و سئوکارها با توجه به آگاهی لازم و تخصصی که در این زمینه دارن می تونن باعث بهتر دیده شدن سایتتون بشن و در نتیجه ترافیک بیشتری روانه ی سایتتون بشه.

ادامه نوشته

کسب و کار اینترنتی‌‌ام رو باید از کجا و چطوری آغاز کنم؟ (بخش اول)

راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار سخت و پیچیده ای نیست، اکثر افراد تصور می کنند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به دانش برنامه نویسی یا سرمایه های زیاد داره، اما اصلا این مورد صحیح نیست.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و راه اندازی سایت حتی نیاز به یک خط کدنویسی (دانش برنامه نویسی) هم نیست، همچنین نیاز به سرمایه زیاد نداره و با سرمایه بسیار کم قابل اجراست، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی بزرگ ایران و جهان از داخل منزل شروع به کار کردن.
شاید قبلا هیچ وقت تجربه‌ ای از کسب درآمد از اینترنت نداشته باشید و الان برای شما یکم گنگ باشه و ندونید که باید کارِتون رو دقیقا از کجا شروع کنید، اصلا ایرادی نداره، هم برای من و هم برای هر کسی که بخواد کاری رو آغاز کنه که قبلا تجربه ای در اون نداشته یک سری ترس و سردرگرمی ها وجود داره اما بعد از مدتی کاملا عادی میشه و دیگه براتون چیز عجیبی نیست.

ادامه نوشته

چرا باید کسب و کار اینترنتی راه بیاندازیم؟

چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ آیا از طریق کسب و کار اینترنتی می شود به استقلال مالی رسید؟ آیا هر کسی می تواند از اینترنت کسب درآمد داشته باشد؟ این سوالاتی است که در ذهن خیلی از دوستان وجود دارد.

.

ادامه نوشته

سئو آسان است اگر این کارها را انجام دهید!

به چه چیزهایی نیاز داریم : یک وبلاگ یا وبسایت ، یک حساب ادسنس گوگل و کمی اطلاعات درباره سئو. بله با همین مقدار اطلاعات و پیش نیازها می توان کار سئو را آغاز کرد ولی نه اینکه بتوان در یک لحظه و با این امکانات یک سئوکار حرفه ای شد. سئو یک کار زمان بر است. یعنی هم فراگیری علم و دانش آن بر اساس تجربه و کار است و به نتیجه رسیدن کار سئو یک پروسه طولانی مدت است.

راه های شروع و انجام سئو بسیار متنوع و گوناگون است اما مهم است که بهترین روش در بهترین زمان انجام پذیرد. می توان این قدم ها و پله ها را به عنوان آغاز کار و مقدمه ایی بر کار سئو تلقی کرد:

به دنبال کلمات کلیدی مرتبط باشید.

با استفاده از نرم افزارهای جستجو کلمه کلیدی٬ یک کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوط است را شناسایی کنید و سپس روی کلمه کلیدی مرتبط کار کنید. شناسایی کلمه کلیدی مهم است و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدی است اضافه و یا کم کردن حتی یک حرف شما را از آنچه موردنظرتان هست دور می کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب این فرصت را به شما می دهد که دسته های جدید و بخش های تازه در سایت خود بوجود آورید و با استفاده از این دسته ها بتوانید کاربر بیشتری به را سایت خود منتقل کنید. فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و لیست اطلاعات شما مورد علاقه آنان باشد. هم چنین کلمه کلیدی را بطور مرتب پیگیری و دنبال کنید. ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه چندم جستجو ظاهر می شوید و همین طور سایت های دیگری که در رتبه های نخست قرار دارند را هم بررسی و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه نوع کلمات کلیدی آن ها را به رتبه های نخست و صفحه اول آورده است. این کار به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید به صدر نزدیک شوید.

ادامه نوشته

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازیم؟

آیا تصمیم به راه‌اندازی تجارت خانگی گرفته‌اید؟ عالی است ولی از کجا باید شروع کرد؟ اگر شما با اینترنت آشنایی مختصری دارید پس مانعی برای راه‌اندازی تجارت خانگی در اینترنت وجود ندارد. در اینترنت منابع زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از تحقیقات آن‌ها در رابطه با راه‌اندازی تجارت خانگی خود استفاده کنید و همچنین شرکت‌های زیادی هستند که اگر شما به آن‌ها بپیوندید حاضرند خدمات زیادی به شما ارائه دهند. در اینجا برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه به جمع‌آوری پنج راه‌حل و ایده آسان برای شروع تجارت خانگی پرداخته‌ایم.

ادامه نوشته

۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد. در این نوشتار با ۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی آشنا خواهید شد.

آغاز کسب و کار اینترنتی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در شرکتی که وجود فیزیکی یا دفتری در مرکز شهر دارد از ریسک بسیار کم‌تری برخوردار است. از آن‌جایی‌که کسب و کارتان مبنایی اینترنتی دارد، شما می‌توانید به مشتریان بالقوه‌ی بیشتری دست پیدا کنید و به‌صورت مجازی از هر کجا که بخواهید فعالیت کنید. با برخی مهارت‌های ارتباطی و چندین وب‌سایت اصلی همراه با کمی دانش حفظ و نگهداری، تقریبا همه‌ی ما می‌توانیم یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم و آن را به پیش ببریم و تنها در چند روز آن‌را راه بیاندازیم. آیا فکر می‌کنید آماده‌اید کارآفرین اینترنتی بزرگ بعدی باشید؟

در این جا تعدادی ایده پولساز کسب و کار اینترنتی عالی ارائه شده است تا شما را به تفکر در مسیری درست راهنمایی کند. در حالی‌که برخی از این سرمایه‌گذاری‌های مشاع می‌توانند درآمد جانبی خوبی را به همراه داشته باشند، ‌برخی از ایده‌های فهرست چندین ایده پولساز کسب و کار اینترنتی می‌توانند نهایتا ثروت کوچکی برای‌تان ایجاد کنند.

ادامه نوشته

۸ نکته‌ی شگفت انگیز بازاریابی از زبان وارن نایت

وارن نایت سخنران حرفه‌ای، متخصص تحول دیجیتالی، نویسنده و کارآفرین برنده‌ی جایزه ۸ نکته‌ی شگفت انگیزی را که در سال ۲۰۱۸ در مورد بازاریابی فرا گرفته است را با ما به اشتراک می‌گذارد.

تقریباً یک سال پیش بود که من یک مقاله در مورد رسانه‌های اجتماعی در سال 2017 نوشتم اما احساس می‌کنم که همین دیروز بود. زمان چه زود می‌گذرد.

اگر چه زمان زود می‌گذرد، رشد و تکامل آنلاین نیز از همین قانون پیروی می‌کند و من نیز در سال 2017 به عنوان یک متخصص تحول دیجیتال رشد کرده‌ام و چیزهای زیادی آموخته‌ام. من می‌خواهم 8 حقیقت شگفت انگیزی را که در مورد بازاریابی آموختم و اهمیت آن‌ها همان‌طور که به سال 2018 نزدیک می‌شویم را با شما به اشتراک بگذارم.

 

1. بهترین عنوان‌های بازاریابی شامل کلمات وعده می‌شوند.

در طول سال، تحقیقاتی زیادی انجام داده‌ام و تجزیه و تحلیل کرده‌ام تا ببینم چه چیزی برای مخاطبین در نوشتن مطالب بهتر عمل می‌کند.

BuzzSumo طی سال جاری یک مطالعه انجام داد و با دقت بیش از 100 میلیون عنوان را بررسی کرد. آن‌ها دریافتند که برخی کلمات / عبارات در فیس بوک بسیار بهتر از دیگر کلمات عمل می‌کردند.

برترین عبارات شامل "ما ... خواهیم کرد" می‌شدند. این نشان می‌دهد که کلمات / عبارات وعده داده شده برای حرکت به جلو در سال 2018 ضروری است. اطمینان حاصل کنید که عنوان‌های محتوای شما به گونه‌ای است که تأثیر مستقیم بر خواننده بگذارد.

ادامه نوشته

آموزش ساخت بک لینک با 17 تکنیک آسمان خراش

 

دوستان عزیزم در این مقاله بی نظیرترین تکنیک های ساخت بک لینک را معرفی می کنم. اگر مقالات من را دنبال کرده باشید بارها با عبارت آسمان خراش مواجه شده اید و می دانید که این نام الگوریتم های خاص سئو امیر قمصری است. امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. می دانم به زودی این مقاله فوق العاده مفید و ارزشمند هم مثل تمام مقالات دیگر سایت نیوسئو و امیر قمصری در سایت های سئو، خبری و … منتشر می شود و بعضا حتی به اسم خودشان منتشر می کنند اما امیدوارم در محتوا دست نبرند تا همه از این تکنیک های ناب استفاده کنند.

دوستان عزیزم بدانید که این مقاله قطعا بسیاری از سئوکاران را خشمگین می کند، چرا که آنها فکر می کنند همه چیز را باید برای خود نگاه دارند و نکته ای را به کسی آموزش ندهند در حالیکه راز موفقیت امیر قمصری و بیش از 100 برابر شدن سرمایه او در سه سال صداقت در کار و آموزش و خدمت به دیگران است …

ادامه نوشته

عواملی که روی رتبه جستجو تأثیر می‌گذارند

 

رتبه وببسایت در نتایج گوگل، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی که شاید کمتر به آن‌ها توجه شود با یکدیگر در تعامل هستند و گاهی اوقات همکاری آن‌ها بسیار پیچیده است.

شرکت گوگل بعد از گذشت سال‌ها تنها یکسری فایل راهنما برای توسعه دهندگان وب‌ منتشر کرده و هرگز روند کاری الگوریتم‌های خود را به صراحت بیان نکرده است. بنابراین این وظیفه‌ی خود وبسایت‌ها است که موثرترین عوامل در بهبود رتبه‌بندی را تشخیص دهند. در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند که عوامل موثر در رتبه‌بندی را شرح داده‌اند. این عوامل معمولا با نظرسنجی از هزاران وبسایت به دست آمده‌اند. در این میان عوامل متعددی هستند که معمولا دست کم گرفته می‌شوند اما روی رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند.

عوامل اصلی و شناخته شده

زمانی که صحبت از عوامل موثر در رتبه‌بندی نتیجه‌ی جستجو به میان می‌آید سه فاکتور اصلی محتوا، ساختار و لینک‌ها در ذهن متخصصان تداعی می‌شود:

محتوا: حجم، کیفیت و مرتبط بودن محتوا تأثیر فوق‌العاده زیادی روی رتبه‌بندی وبسایت می‌گذارد. تولید محتوای بیشتر و باکیفیت‌تر می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد. همچنین میزان مرتبط بودن وبسایت با کلمات کلید اصلی را نیز افزایش می‌دهد.

ساختار: ساختار کلی وبسایت، قابلیت شناسایی آن توسط موتورهای جستجو و عوامل فنی، نقش بسیار مهمی در رتبه‌بندی وبسایت دارند.

لینک‌ها: کمیت و کیفیت وبسایت‌هایی که به وبسایت شما لینک می‌دهند، تأثیر زیادی روی نفوذ آن می‌گذارند و درنهایت نقش پررنگی را در رتبه‌بندی وبسایت برای نتیجه‌ی عبارت جستجو شده بازی می‌کنند.

به غیر از این موارد، چه فاکتورهای دیگری در رتبه‌بندی وبسایت نقش دارند؟

دیگر عوامل موثر

در ادامه‌ی این مقاله‌به بررسی ۷ عاملی می‌پردازیم که تا به امروز کمتر توسط متخصصان مورد توجه قرار گرفته‌اند:

۱- سن دامنه

گوگل اعلام کرده است که سن دامنه‌ی وبسایت روی رتبه‌ی جستجوی وبسایت تأثیر می‌گذارد. دامنه‌هایی که محتوای بی‌کیفیت دارند بعد از گذشت مدتی از بین می‌روند اما دامنه‌های خوب سال‌های سال به فعالیت خود ادامه می‌دهند. مطمئنا سن دامنه چیزی نیست که بتوانید مانند محتوا یا ساختار مستقیما تحت کنترل داشته باشید. در عوض برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنه‌ی خود پایبند باشید. شواهد نشان می‌دهد که یک وبسایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جستجو را جلب می‌کند.

۲- شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از جمله دیگر مواردی هستند که معمولا برای بهبود سئو در نظر گرفته نمی‌شوند؛ اما مطالعات نشان داده‌اند که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی را در رتبه‌بندی ایفا می‌کنند. این عامل در مقایسه با کیفیت محتوا از ارزش پایین‌تری برخوردار است اما نباید نادیده گرفته شود. اولویت و تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید اما از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

۳- به‌روزرسانی محتوا

گوگل از سال ۲۰۱۰ به بعد به محتواهای جدید اهمیت بیشتری می‌دهد. اگر به پست‌های قبلی مراجعه کنید و بخشی از محتوا را به روز رسانی کنید، احتمال دیده شدن آن در نتیجه‌ی جستجو را بالا می‌برید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که هرقدر حجم محتوایی که به‌روز‌رسانی می‌شود بیشتر باشد، از نظر موتورهای جستجو بهتر است. بنابراین بازنویسی کردن کل مطلب ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. پس اگر قصد دارید بخشی از محتوای وبسایت را به‌روزرسانی کنید این نکته را در ذهن داشته باشید.

۴- لینک‌های خروجی

همان‌طور که می‌دانید لینک‌های داخلی رتبه‌بندی را عمیقا تحت تأثیر قرار می‌دهند. اما شاید ندانید لینک‌هایی که به وبسایت‌های دیگر می‌دهید نیز روی رتبه‌بندی اثر می‌گذارند. گوگل به منابع و لینک‌هایی که در مقالات خود می‌دهید نگاه می‌کند و اعتبار آن‌ها را ارزیابی می‌کند. به‌عنوان مثال اگر به وبسایت‌های باکیفیت و مهم لینک دهید، ارزش و اعتباری بیشتری کسب می‌کنید تا زمانی که به وبسایت‌های کم اهمیت و حاوی مطالب اسپم لینک دهید.

۵- نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)

 CTR ها متغیرهای پیچیده‌ای هستند، زیرا می‌توانند روی رتبه‌بندی تأثیر بگذارند همچنین از طرفی رتبه‌بندی نیز می‌تواند CTR وبسایت را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال معمولا گفته می‌شود CTR بالاتر از حد انتظار می‌تواند رتبه‌بندی را بهبود دهد و CTR پایین‌تر از حد انتظار نتیجه‌ی عکس خواهد داشت. به‌عنوان مثال اگر رتبه‌ی وبسایت شما برای عبارت جستجو شده پنج باشد و آن عبارت ۱۰ بار مورد جستجو قرار بگیرد و وبسایت شما دو بار باز شود، یعنی وبسایت شما از ۱۰ بار نمایش دو بار کلیک داشته و CTR شما برای رتبه‌ی پنجم در صفحه‌ی اول برابر ۲۰ درصد است.

۶- بازدیدکننده‌های تکراری

از نظر گوگل، بازدیدکننده‌های تکراری عوامل مهمی هستند. بازدیدکننده‌های جدید نشان می‌دهند که شما می‌توانید برند خود را گسترش داده و جمعیت جدیدی را به سمت وبسایت هدایت کنید. اما بازدیدکننده‌های تکراری یعنی وبسایت شما محتوای باکیفیتی داشته است و ارزش دو بار دیده شدن را دارد. بر این اساس اگر درصد بالایی از بازدیدکنندگان تکراری داشته باشید، قدرت نفوذ و رتبه‌ی بهتری خواهید داشت.

۷- زمان ماندگاری کاربر

گوگل فاکتور دیگری به نام dwell time یا ماندگاری کاربر در وبسایت را نیز تحت نظر قرار می‌دهد. این فاکتور برابر مدت زمانی است که کاربر قبل از بستن صفحه یا مراجعه به صفحه‌ی دیگر در یک وبسایت سپری می‌کند. به‌عنوان مثال اگر کاربر روی لینکی کلیک کرده و پنج دقیقه زمان سپری کند، وبسایت dwell time بهتری نسبت به زمانی خواهد داشت که شخص تنها ۱۵ ثانیه در وب‌وبسایت بماند. این یعنی محتوای وبسایت باارزش بوده است و درنتیجه امتیاز بیشتری از طرف گوگل دریافت خواهد کرد.

عواملی که در این مقاله بررسی کردیم نسبت به عوامل اصلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند و نباید وقت و انرژی زیادی از شما بگیرند. اما هر کدام از آن‌ها نکات جالبی دارند و تأثیرگذار هستند درنتیجه بهتر است بعد از رسیدگی به عوامل اصلی مانند محتوا، ساختار و لینک‌ها مورد توجه قرار بگیرند.

 

منبع فارسی: زومیت

منبع لاتین: forbes

کسب درآمد اینترنتی با پنج قدم ساده

 

کسب درآمد اینترنتی امروزه با توجه به بسترهای موجود خیلی ساده‌تر شده و نیاز به سرمایه زیادی هم نیست اما مهم خلاقیت و مهارت‌های لازم است و بعد ورود به فضای کسب درآمد اینترنتی.

آیا تا حالا به این فکر کردید که کسب درآمد در فضای اینترنتی انجام بدید و به یک درآمد رویایی برسید؟

ممکنه در شروع کار، این مقدار درآمد کم باشه ولی خوشحال کننده هست. چون هم اعتماد بنفس تون زیاد میشه و هم اینکه در شروع کار با پولش می تونید کسب و کارتون را گسترش بدید و از مهم تر اینکه یاد میگیریم چطوری توانایی هامون رو به پول تبدیل کنیم و چه چیزایی لازمه بیشتر بدونیم. در این مطلب پنج قدم برای کسب درآمد اینترنتی معرفی کردیم.

 

ادامه نوشته